Wybór materiałów – podstawa wizerunku

Co decyduje, że klienci wybierają  określony zakład tapicerski? Albo szerzej, zastanów się jak wybierasz, choćby sklep spożywczy. Czy wrócisz na większe zakupy do sklepu, który ma niewielki wybór. Czy mimo większej odległości, wyższych cen, problemów z parkingiem wrócisz do lepiej zaopatrzonego sklepu? Podobnie jest z wszystkimi zakładami usługowymi.

Jeżeli decydujemy się na zlecenie usługi ogromne znaczenie będzie dla nas miał materiał, z którego finalny produkt usługi będzie wykonany. Przyczyna tego nastawienia jest dość oczywista.

Kto trafia do specjalistów, kto zleca usługi „na miarę”? Tak, tak to Twoi potencjalni klienci. Ci ludzie nie chcą gotowych produktów, takich jak mają wszyscy, takich które mogą kupić w hipermarkecie lub na bazarze, czy nawet specjalistycznym sklepie. Twoi klienci w większości to indywidualiści. Chcą się wyróżniać. Dlatego duży wybór materiałów sprawia, iż po pierwsze mamy większą szansę, że znajdą coś dla siebie, ale przede wszystkim będą mieli poczucie, że trafili do profesjonalisty.

Perfekcyjne wykonanie i szeroka gama wysokiej jakości materiałów powinna być mottem, każdego tapicera.

Niestety pokutuje przekonanie, że lepiej ograniczyć klientowi wybór do kilku próbek. Przyjrzyjmy się takiemu stanowisku. Na pierwszy rzut oka wydaje się trafne.

Klient nie zabiera nam czasu godzinami wybierając z wielu wzorów. Ogląda dwie, trzy próbki w tonacji, którą mu wskażemy i siłą rzeczy decyzję ma ułatwioną. Szybko przyjmujemy zamówienie i możemy zająć się swoimi sprawami.

Nie musimy trzymać  na stanie wielu wzorów, najwyżej kilka odcinków materiału. Oszczędzamy pieniądze i jakże cenną przestrzeń w zakładzie.

Znamy oferowane materiały niemal na pamięć. Tyle razy pracowaliśmy z wzorami z „naszej oferty”, że właściwie moglibyśmy pracować z zamkniętymi oczami.

Słowem same zalety.  Ja mam jednak same wątpliwości.

Zastanawia mnie co chce osiągnąć tapicer, który wyznaje opisaną filozofię. Szybka obsługa, która go nie męczy, nie wymaga pomocy klientowi. Powoduje, że klient wcale nie czuje się komfortowo. Owszem wybrał, ale czy jest zadowolony. Właściwie wymuszono na nim decyzję. Zakład sprawił na nim wrażenie chałupnictwa. Generalnie, gdyby nie cena wyszedłby  zdegustowany.

W usługach najważniejsze jest indywidualne podejście. Budując wizerunek, zdobywamy zaufanie i popularność wśród klientów.

2 odpowiedzi do “Wybór materiałów – podstawa wizerunku”

  1. Bardzo ciekawy artykoł, ale jak zdobyć większą ilość wzorników bez większych nakładów finansowych? I jak rozmawiać z klientem aby rozmowa była przeprowadzona profesjonalnie i niezbyt długo?
    pozdrowienia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *